meta name="google-site-verification" content="KVh1DLwhAPUoXi1-lzHsLPKqq1ekJhvZ1jPwJcxP4Gw" /

SuperBezpieczneTM zakupy
SuperFair.Shop badge

Największa wtopa pro-ekologiczności? Poproszę bez słomki

2019-04-30
Największa wtopa pro-ekologiczności? Poproszę bez słomki

Kilkanaście dni temu nasze rodzime media obiegła informacja, że Coca Cola wysyła do influencerów puste butelki, aby Ci je wyrzucili bo Cola się zmienia. Oczywiście nie spotkało się to z aprobatą ani influencerów, ani odbiorców tych influencerów

Czyny nie słowa

Dlaczego tak się stało? A no dlatego, że dużo więcej dobra zrobiłaby Cola, gdyby faktycznie wdrażała proces zmian, a nie obtrąbiła to wpływowym osobom, licząc na to, że Ci ich poklepią po ramionach. Wystarczy się przejść do byle jakiego sklepu, aby zobaczyć w jakich butelkach głównie jest ten czarny napój. Gdyby Cola wypuściła komunikat przy jakimś czynie, próbie realizacji swojego pomysłu zapewnie inaczej zostałaby odebrana. Być może chodziło o deklarację, ale jak to bywa z deklaracjami, na szczęście środowisko nie uwierzyło na słowo i powiedziało „sprawdzam”.

Plastik jest problemem tego świata

Kampanie z influencerami, które podkreślają bardzo negatywny wpływ plastiku na środowisko są coraz częstszym obrazem. Wpływowe osoby mówią „zabiłem żółwia” używając plastikowych słomek w barach. Niestety sama rezygnacja ze słomek w barach nie wpłynie na gwałtowną poprawę tego co trafia do środowiska naturalnego. Zobacz proszę na poniższy film

CSR ale także my sami, podstawą do zmiany mentalności

Dużo firm, podkreśla w swoich nowych wartościach, że oni są Eco-friendly. Mówią tak nie tylko Ci, którzy zarabiają na organicznym życiu, gdzie naturalnie jest to wpisane w ich model biznesowy, ale także Ci, którzy po prostu mają ogromny wpływ na całokształt, choćby przez bardzo dużą liczbę klientów. Przykładem tutaj może być np. mBank, który zrezygnował z plastikowych kubków w swoich oddziałach. No dobrze, ale chociaż to ważny krok, na pewno nie przyczyni się do kompletnej zmiany w środowisku. Tą najważniejszą jesteśmy my sami i to co robimy dla przynajmniej najbliższego otoczenia. Korporacja zrezygnuje ze 100 tysięcy plastikowych kubeczków w skali roku. My razem połączeni możemy zrezygnować z tylu zużywanych na co dzień.

Poproszę bez słomki

Tylko tyle i aż tyle wystarczy, abyśmy uniknęli dziesiątek tysięcy plastikowych słomek w skali miesiąca. Producenci już w kontrze do tego typu plastikowych przedmiotów wprowadzili do obiegu Eco-friendly słomki i inne przedmioty użytku codziennego. To jak jesteś gotów na tak prostą zmianę?

Sklep z olejkami eterycznymi

Naturalne kosmetyki

Ekologiczne środki czystości

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2019
pixel