Zdrowa żywność online - o co zapytać sprzedawcę?

2018-05-23
Zdrowa żywność online - o co zapytać sprzedawcę?

Fani zdrowej żywności przyrządzając posiłki, kierują się zwykle trzema zasadami: ma być zielono, smacznie i szybko. Dzięki dużej ilości warzyw i owoców w jadłospisie, pełni są energii i bardziej odporni na przeziębienia, czy choroby.

Zdrowa żywność online – lista zagadnień

Obecnie powstaje coraz więcej stacjonarnych punktów z organicznymi produktami. Sprzedawcy wychodzą również naprzeciw potrzebom osób szczególnie zabieganych, tworząc eko-sklepy online. O co należy zapytać sprzedawcę zaopatrując się internetowo w zdrową żywność? Oto lista najważniejszych zagadnień, które warto poruszyć, aby zyskać pewność, że kupujemy wartościowe, naturalne wiktuały:

  • Skąd będę wiedział, że to co zamówiłem jest organiczne? – żywność ekologiczną zawsze oznacza się stosownym certyfikatem. Europejskie produkty certyfikowane, posiadają na opakowaniach specjalny znaczek – białe gwiazdki, ułożone w liść. Świadczy on o tym, że żywność wytworzona została zgodnie z unijnymi standardami.
  • Czemu produkty organiczne są tak drogie? – ponieważ gospodarstwa, z których pochodzą, działają na znacznie mniejszą skalę od tych posiadających umowy z marketami, a więc i ich zarobki są nieporównywalnie niższe od zysków producentów komercyjnych. Mówiąc wprost i kolokwialnie: jeśli eko-firmy chcą wyjść na swoje, muszą się cenić. Zdrowa żywność to taka pozbawiona chemii. By ją uzyskać, należy zwykle zatrudnić więcej pracowników. Ponadto, do produkcji bio używa się nawozów naturalnych, znacznie droższych, niż sztuczne. Wytwórcy komercyjni konserwują żywność, aby dłużej pozostała świeża. Małe, eko-gospodarstwa nie posługują się takimi metodami. Ponoszą w konsekwencji znacznie większe straty od dużych, rolniczych przedsiębiorstw, chemicznie przedłużających życie swoich produktów. Trzeba też pamiętać, że to, co organiczne, rośnie wolniej.
  • Czy na pewno otrzymam dokładnie to, co zamówię? – pytanie wydaje się retoryczne, ale tylko pozornie. Produkcja organiczna rządzi się innymi prawami, niż ta masowa i supermarketowa. Wytwarzanie zdrowej żywności często zależne jest od warunków atmosferycznych – zwyczajny deszcz może sprawić, że niemożliwe okaże się dostarczenie określonych produktów na czas. Niestety bywa i tak, że pogoda niszczy plony i wielomiesięczna, ciężka praca wytwórcy idzie na marne.
  • Czy jest jakaś minimalna ilość produktów, które mogę zamówić? –to bardzo ważne pytanie, ponieważ w przypadku sklepów online ze zdrową żywnością, często niewykonalnym jest zamówienie np. jednego jabłka, czy sera. Istnieją jednak wyjątki.
  • Jak długo będę czekać na zamówienie? – sklepom zależy, aby żywność dotarła do klientów w możliwie najlepszym stanie, dlatego zwykle czas oczekiwania na dostawę wynosi jeden dzień. Warto jednak dopytać o to sprzedawcę, by zyskać gwarancję świeżości i jakości.
  • Czy, jeśli produkt okaże się zepsuty, mogę domagać się zwrotu pieniędzy?

Zdrowa żywność online – podsumowanie

produkty organiczne nie posiadają konserwantów, są więc narażone na szybsze zniszczenie. Nas to jednak nie powinno interesować – jeśli zamówienie okaże się w jakikolwiek sposób wadliwe, przysługuje nam prawo odzyskania wpłaconej wcześniej sumy.

Czy Wam również ten artykuł przysporzył apetytu? To co? Pora na nas. Czas przyrządzić coś zdrowego!

Znajdziesz nas na Facebooku!

Pokaż więcej wpisów z Maj 2018
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel